Advanced Night Repair Estee Lauder

Advanced Night Repair Estee Lauder Memulihkan Kulit

Kajian terkini menunjukkan kerosakan dialami deoksiribonukleik (DNA) adalah satu isyarat kepada sel untuk bertindak balas, seterusnya menjadi panduan kepada manusia mengenai kerosakan yang berlaku pada kulit disebabkan ancaman persekitaran.

Fungsi DNA juga bukan sekadar memperincikan identiti manusia, sebaliknya menjadi penanda aras kepada kerosakan yang sedang berlaku terhadap kulit manusia secara keseluruhannya selain memberi peringatan bahawa kulit wajah juga adalah sebahagian daripada kulit yang mengalami kerosakan itu.

Secara tidak langsung, kita boleh membuat tanggapan DNA mempunyai 1,001 keistimewaan kerana selain menjadi ‘penjaga’ kepada kesejahteraan kulit, ia turut berfungsi merawat sebarang kerosakan yang berlaku terhadap kulit kita secara keseluruhannya.

Timbalan Penasihat Kanan, Kajian dan Pembangunan, Kajian Asas Sains, Estee Lauder, Dr Dan Yarosh, berkata keistimewaan DNA ialah ia mampu bekerja sendiri untuk memulihkan mana-mana bahagian yang mengalami kerosakan akibat ancaman persekitaran seperti cuaca dan bendasing yang hinggap pada kulit wajah.

“Fakta kajian menunjukkan DNA boleh memperbaiki kejadiannya sendiri. Tiada molekul dalam badan manusia mampu bertindak seperti DNA. Bahkan, kajian yang saya lakukan juga memperlihatkan bagaimana ia bertindak pada kulit dan apa yang kami boleh lakukannya untuk menjadikan ia lebih berkesan terhadap kulit.

“Ini kerana pembaikan DNA dan kesihatan kulit amat rapat kaitannya. DNA menjadi teras kepada sel kulit dan bertanggungjawab memindahkan maklumat daripada satu generasi ke generasi lain selain berfungsi memberitahu sel apa yang boleh dilakukan oleh sel sekiranya mengalami kerosakan,” katanya.

Justeru, keunikan DNA yang berupaya membaikpulih molekulnya sendiri memberi kelebihan kepada kesihatan kulit wajah apabila pada waktu siang.

DNA juga berupaya menerima kerosakan alam sekitar membabitkan matahari, manakala waktu malam adalah saat terbaik ia ‘bekerja’ membaik pulih.

“DNA rosak kerana banyak sebab. Antaranya berpunca daripada cahaya matahari, kerosakan oksidan yang disebabkan oleh radikal bebas dan kerosakan akibat pencemaran udara yang dinamakan alkylation yang menyerang DNA siang dan malam.

“Selain DNA, ada satu lagi bahagian menarik iaitu sirtuins yang termasuk dalam kategori gen manusia khusus membantu manusia menghadapi masalah kemusnahan membabitkan kulit. Sirtuins mengawal dan mengaktifkan DNA untuk mengatasi masalah berkenaan,” katanya.

Yarosh berkata, sirtuins dan DNA mempunyai mekanisme sama apabila beroperasi terhadap manusia. Bertepatan dengan falsafah Estee Lauder, beliau membuat kajian mendalam terhadap kulit sehingga ke peringkat paling optimum dan berharap penemuan itu berupaya membantu manusia menangani masalah kulit dengan baik.

“Kami di Estee Lauder berpegang kepada tiga langkah dalam usaha penyelidikan yang dilakukan iaitu molekul biologi, neurologi dan kimia hijau yang merujuk kepada kajian bersifat mesra alam sekitar.

“Falsafah saya juga adalah ‘melindungi,’ terutama melindungi kulit daripada kerosakan disebabkan matahari, kedua menyediakan nutrien untuk kulit dan ketiga mendapat tidur yang cukup kerana dengan tidur yang cukup, kulit bekerja membaikpulih untuk kesihatan kulit yang lain,” katanya.

Sama ada disedari atau tidak, DNA yang berfungsi menghuraikan setiap inci tubuh manusia itu juga memainkan peranan penting terhadap kulit wajah kerana ia berupaya memperbaiki kerosakan secara semula jadi tanpa bantuan bahan lain ketika kita enak diulit mimpi pada waktu malam.

Teknologi terbaru diperkenalkan Estee Lauder berhubung penjagaan kulit mengambil manfaat daripada perawatan kulit pada waktu malam, Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex Baru (Advance Night Repair) diyakini mampu membekalkan perawatan pada waktu malam secara berterusan terhadap kulit wajah manusia.

Advanced Night Repair memulihkan kulit melalui teknologi kronolux yang menyokong pelarasan semula jadi perawatan dan perlindungan kulit untuk membantu kulit tampak lebih muda.

Penggunaan Advanced Night Repair pada setiap malam juga membantu kulit merawat penampilan kerosakan lalu yang disebabkan oleh setiap serangan persekitaran yang utama secara berterusan seperti serangan lembayung ungu, asap, pencemaran, ozon, malah tekanan emosi, sebelum ia menjadi kekal.

Lebih mengejutkan, adunan khas antioksidan bersama asid hyaluronik dalam Advanced Night Repair yang terbukti tahap ketinggiannya membekalkan kelembapan, bertindak balas untuk membantu mencipta persekitaran ideal untuk perlindungan dan perawatan semula jadi kulit.

Advanced Night Repair juga sudah pun melalui ujian dermatologi, olphthalmologi, tidak menyebabkan jerawat, bebas wangian dan sesuai digunakan pada semua jenis kulit. Ia boleh diperoleh di semua kaunter Estee Lauder pada harga RM210 untuk 30 mililiter dan RM290 (50ml).