Produk Penjagaan Rambut Kerastase Volumorphose, Loreal

Kerastase Volumorphose, Loreal




Kesempurnaan paras rupa bukan saja dengan memiliki kulit yang bersih dan gebu, malah rambut juga penting kerana ia sering digelar mahkota bagi segala kecantikan dan tidak hairanlah jika perbelanjaan besar dilaburkan untuk mengekalkan kecantikan yang dimiliki itu.

Rambut juga diibaratkan seperti aksesori fesyen, menarik untuk dipelbagaikan dengan gaya yang terkini. Kebebasan rambut yang dibiarkan bergerak dengan alunan membuatkan pemiliknya tampak yakin dan bergaya ketika keluar melangkah.

Pengurus Pemasaran Kerastase Loreal Malaysia Sdn Bhd, Joey Lai, mengakui rambut adalah aset utama wanita menyebabkan ia sentiasa diberi perhatian lebih dalam proses penjagaan supaya tampak sempurna sepanjang masa.

"Dalam kebanyakan situasi, wanita tanpa mengira usia akan memastikan rambut mereka sihat, bersinar, tidak mengalami masalah gugur, kelemumur atau bercabang pada bahagian hujung. Bagaimanapun, mungkin ada yang tidak mengetahui cara betul menjaga rambut dengan menggunakan bahan yang bersesuaian,” katanya ketika ditemui pada acara pengenalan produk penjagaan rambut terbaru Kerastase, baru-baru ini.

Kajian di Eropah menunjukkan 42.5 peratus wanita memiliki rambut yang halus dan tidak terlindung daripada kerosakan yang berbahaya serta 24.4 peratus wanita di negara Barat mengalami masalah berkaitan rambut yang serius dan langkah penjagaan yang rapi diperlukan bagi mengembalikan keseimbangan kesihatannya.

“Bagi ingin memberikan kesan alunan semula jadi kepada rambut yang halus dan tidak bermaya, kini boleh dirawat secara kaedah urutan pada rambut dengan penggunaan produk keluaran Kerastase, Volumorphose, satu-satunya bahan bertindak mempertingkatkan kandungan air antara liang rambut yang nipis agar nampak jauh lebih berat dan tebal.

“Rambut yang sangat halus ia mengandungi beberapa lapisan gentian. Gentian ini perlu diperbaiki supaya ia akan membuatkan rambut anda nampak lurus serta tidak mengalami kekeringan," katanya.

Cebisan zarah Silane akan bertukar menjadi pepejal sebaik bertindak balas dengan air. Teknologi Intra-Cylane dapat membantu badan untuk menyuntik masuk himpunan gentian dan membina semula kerosakan serta menebalkan gentian yang terkandung pada kulit kepala.

Katanya, langkah penjagaan bertambah lengkap jika kombinasi tiga bahan, iaitu Bain Volumactive, masque volumactive dan Mousse Volumactive dan koleksi itu perlu digunakan mengikut penggunaan yang betul.

Produk itu mampu memberi rawatan, membetulkan tekstur dan mengawal gerbang rambut agar strukturnya berada dalam keadaan yang kembang, lurus, lembut dan mudah diurus.