Pelan KunciGunungEmas - Emas Sri Pinang

Pelan KunciGunungEmas - Emas Sri Pinang

Barang kemas menjadi dambaan setiap wanita. Kilauannya memukau pandangan dan rekaan yang memikat menjadikan emas dipilih sebagai hiasan wajib yang mesti ada bagi melengkapkan penampilan.

Di sebalik fungsinya untuk menambah keanggunan, emas juga dijadikan sebagai pelaburan kerana ia mempunyai nilai tinggi dan mampu membantu tatkala dirundung kesempitan yang tidak dijangka.

Namun, ramai yang kurang berkemampuan memilikinya dek kerana harga emas yang tidak menentu bahkan sentiasa meningkat mengikut harga pasaran dunia.

Memahaminya, Emas Sri Pinang memberi peluang kepada pelanggannya untuk mendapatkan emas menerusi pelan inovatif dengan memperkenalkan KunciGunungEmas.



Menurut Pengurus Jenama Emas Sri Pinang, Sulojina Vijayan, pelan pembayaran pertama di Malaysia itu adalah bagi membantu pelanggannya membina kekayaan.

"Ia diperkenalkan selaras dengan pepatah sedikit-sedikit, lama-lama jadi bukit. Selain itu, ia juga bertujuan membantu sesiapa saja yang mahu menyimpan emas secara bijak tanpa mengeluarkan kos tinggi untuk mendapatkannya.

"Tidak rugi sebenarnya jika membelanjakan sedikit pendapatan bulanan untuk mendapatkan emas berbanding menyimpan wang tunai. "Biasanya pelanggan agak sukar untuk mengeluarkan duit membeli emas kerana ia mungkin akan menjejaskan perbelanjaan mereka kelak," katanya.

Disebabkan itu, jenama berkenaan percaya bahawa rakyat Malaysia harus menyimpan emas sebagai sebahagian daripada harta mereka terutama ketika menghadapi ketidaktentuan ekonomi global.

Tambahnya, pembelian satu gram Syiling Emas 22K ESP dengan harga semasa boleh dikumpul setiap bulan bagi memiliki barang kemas impian dengan berat yang sama.

Sekurang-kurangnya empat keping atau empat gram Syiling Emas 22K ESP diperlukan bagi mendapatkan koleksi barang kemas yang ditawarkan dalam tempoh 12 bulan.

Pelanggan hanya perlu membayar upah hasil kerja apabila ingin menukar syiling emas kepada perhiasan diri. Walaupun melebihi tempoh 12 bulan, syiling yang dikumpul masih mempunyai nilai.

Bukan itu saja malah pelanggan yang mengumpul 25 keping syiling emas akan diberikan bonus berjumlah satu gram Syiling Emas 24K ESP secara percuma.

"Kami mengambil tanggungjawab sosial ini untuk membantu rakyat Malaysia memenuhi cabaran harga emas tinggi dengan membenarkan pelanggan membeli dalam jumlah yang kecil iaitu serendah satu gram.

"Ini kerana harga emas meningkat sebanyak 300 peratus dalam tempoh lima tahun yang lalu dan ia agak mahal bagi orang biasa untuk membeli serta memilikinya," katanya.

Tambahnya, pelan KunciGunungEmas diwujudkan bagi mengajak orang ramai supaya mula bertindak untuk menyimpan emas yang mempunyai nilai tinggi sebagai persediaan masa depan.