Rangkaian penjagaan rambut Keratinology, Sunsilk

Rambut bukan saja menjadi lambang kebanggaan wanita bahkan hadir sebagai pelengkap gaya. Mahkota berharga itu juga menjadi tumpuan buat wanita hingga mereka sanggup laburkan ratusan ringgit hanya kerana ingin melihat rambut mereka sihat, cantik dan bermaya.

Menyedari kepentingan rambut sebagai aksesori, ramai wanita yang sanggup melakukan apa saja - biar digunting rapi, keriting atau lurus, selain rawatan stim rambut bagi memuaskan keinginan hati agar mereka kelihatan menarik. Buktinya, lihat saja di salun rambut yang tidak sunyi daripada pelanggan wanita, baik yang berusia remaja sehinggalah tua.

Malangnya, tanpa disedari ramai, kekerapan melakukan perubahan terhadap rambut sebenarnya boleh mengundang masalah. Rambut yang sentiasa diubah boleh menjadi tidak sihat malahan hilang serinya.

Rambut juga akan menjadi kering, rosak dan mudah putus serta bercabang. Selain perubahan dikenakan, faktor persekitaran turut menjadi penyebab rambut kehilangan nutrisi dan protein yang diperlukan untuk tumbuh segar.

Menyedari keperluan wanita untuk sentiasa kekal cantik dengan rambut yang sihat bagaikan selepas rawatan salun, jenama syampu popular, Sunsilk kini tampil dengan rangkaian penjagaan rambut Keratinology yang sesuai untuk semua jenis rambut dan masalah.

Keratinology by Sunsilk

Keratinology by Sunsilk

Keratinology by Sunsilk

Keratinology by Sunsilk


Pengarah Pemasaran Malaysia dan Singapura, Unilever (Malaysia) Holdings Sdn Bhd, Hugo Verkuil berkata, pengguna harus bijak mencari penyelesaian dan formula terbaik untuk rambut dan diri mereka secara tidak langsung mereka akan sentiasa kekal cantik dengan adanya rambut yang terurus dan bermaya.

Atas alasan itu, katanya, Keratinology direka khusus bagi menzahirkan pengalaman persis baru keluar salun rambut dengan menggunakan, ramuan khas bagi mengembalikan kesihatan rambut yang bermasalah.

"Wanita harus bijak mencari penyelesaian formula produk untuk penjagaan rambut terbaik yang sesuai untuk diri mereka. Jika hanya mengharapkan rambut yang cantik tanpa penjagaan yang rapi dan tepat, keinginan memiliki rambut lembut, terurus dan cantik hanya sekadar bayangan.

"Rambut yang sering terdedah kepada perubahan atau pencemaran juga terdedah kepada kerosakan lazim seperti rambut kering atau sebaliknya sukar untuk diurus. Oleh itu, kandungan khas yang direka dalam Keratinology mampu bertindak mengawal pertumbuhan rambut yang lebih sihat dan bermaya," jelasnya ketika ditemui pada majlis pelancaran rangkaian penjagaan rambut, Keratinology oleh Sunsilk, baru-baru ini.

Verkuil berkata, ramai wanita yang berkemungkinan tidak tahu struktur rambut mereka. Malah, ada yang menganggap rambut kering dan rosak adalah sama biarpun ia sebenarnya berbeza.

"Ramai wanita tidak tahu rambut kering dan rosak terjadi disebabkan oleh dua faktor yang berbeza. Keadaan rambut akan lebih rosak atau tidak terurus jika anda menggunakan formula produk rambut yang tidak sesuai atau salah.

"Secara umum, rambut rosak disebabkan oleh pengamalan penjagaan yang kurang tepat, terutama jika anda sering meluntur atau mewarnakan rambut, melurus atau dikerintingkan. Penggunaan alat intensif haba seperti pengering rambut dan alat kerinting atau meluruskan rambut memburukkan keadaan menyebabkan rambut kehilangan protein dan nutrien yang secukupnya," jelasnya.

Rangkaian Kerotinology merangkumi syampu, perapi, penyembur dan minyak rawatan terbahagi kepada tiga pilihan iaitu Advanced Reconstruction, Korean Bounce Therapy dan Sun Kissed Colour Theraphy dan masing-masing memberikan pengalaman berbeza mengikut keperluan wanita.

Advanced Reconstruction membentuk rambut yang lebih bersinar dan memperbaiki kerosakan sekali gus membekalkan kelembapan agar rambut bermaya dan sihat seakan rawatan salun.

Wanita yang memiliki rambut ikal atau kerinting pula sesuai menggunakan Korean Bounce Theraphy kerana ia mampu menghasilkan kesan yang lebih mengagumkan serta menjadikannya lebih tahan lama. Di samping itu, Kissed Colour Theraphy pula membantu menjadi rambut diwarnakan lebih bersinar dan tidak kering akibat pewarna.

Dengan harga berpatutan dari RM17.90 hingga RM32.90, kini wanita boleh memiliki rambut yang sentiasa sihat dan menawan seakan selepas rawatan salun.