The Body Shop Vitamin C

Vitamin C serikan wajah

Wajah yang berseri adalah daripada kulit sihat yang mampu membias atau memantulkan cahaya 'dari dalam'.



Secara prinsipnya cahaya yang menembusi lapisan kulit akan dipantulkan semula dengan sempurna apabila kulit dalam keadaan baik, licin dan kelembapannya seimbang.

Pantulan cahaya yang dipantulkan sekata akan menzahirkan wajah yang cantik dan berseri-seri.

Cahaya tidak boleh menembusi kulit secara efektif jika ia kering atau berminyak. Pada kulit yang kering, lapisan sel-sel kulit mati akan memantulkan cahaya ke pelbagai arah menyebabkan wajah nampak kusam dan suram.

Begitu juga pada kulit yang agak matang, di mana pantulan cahaya tidak sekata kerana ia terperangkap pada garis-garis halus dan kedut.

Pengeluaran sebum berlebihan pada kulit berminyak pula membentuk lapisan yang menyekat permukaan kulit. Ia menghalang penyerapan cahaya. Sebaliknya cahaya dipantulkan terus dari permukaan kulit hingga membuatkan wajah kelihatan berkilat.

Apa pun keadaan tersebut bukan sesuatu yang tidak boleh diatasi. Malah dengan rawatan penjagaan kulit menggunakan The Body Shop Vitamin C, membantu mengembalikan keserian kulit, selain wajah kelihatan cantik, halus, sekata dan mengekalkan kelembapan.

Paling penting produk tersebut mengandungi vitamin C semula jadi bagi membantu memperbaiki kesihatan kulit dan mengembalikan seri wajah.

Sifat vitamin C yang merupakan antioksida semula jadi paling berkesan membantu melindungi kulit daripada radikal bebas akibat pencemaran alam sekitar dan asap rokok.

Vitamin C akan bertindak menuteralkan radikal bebas yang merosakkan sel-sel kulit.

Rangkaian penjagaan kulit Vitamin C ini diperkaya dengan bahan semula jadi dikenali sebagai buah camu camu yang diperoleh dari hutan hujan Amazon.

Buah berwarna merah seperti ceri itu kaya dengan kandungan vitamin C, lebih tinggi daripada vitamin C dalam acerola yang dikenali sebagai superfood.

Untuk rangkaian penjagaan kulit The Body Shop Vitamin C itu, ia turut diperkaya dengan kandungan semula jadi lain seperti aloe vera, mentega shea dan minyak kacang Brazil.

Rangkaian ini mengandungi lapan produk istimewa iaitu, Radiant Skin Microdermabrasion dengan butiran halus berfungsi untuk pengelupasan lapisan kulit mati. Facial Cleansing Polish pula diperkaya dengan jojoba bagi membersih wajah dengan kandungan buah camu camu dan aloe vera yang menyamankan.

Ini diikuti dengan Energising Face Spritz, yang menyegar dan melembutkan kulit. Produk lain bersama rangkaian ini termasuk Facial Radiance Powder Mix, Facial Radiance Capsules, Skin Boost, Eye Reviver Duo dan Daily Moisturiser SPF30.