Koleksi sandal Crocs, Light On Your Feet

Sempena kehadiran musim bunga / panas 2011, Crocs melancarkan koleksi terbarunya, Light On Your Feet yang serba ringan dan bergaya.

Koleksi kasut sniker uniseks terdiri daripada empat model menarik iaitu kasut uniseks Hover Lace-up dan Hover Slip-on, kasut retro Bowen untuk lelaki dan Crocband Sneakids untuk kanak-kanak.


Hasil daripada teknologi pembuatan hibrid yang inovatif, koleksi Crocs ‘Light on Your Feet’membawakan penutup kanvas atau kulit dengan lubang tali untuk menambah daya tarikan kasut sniker kasual yang tidak ditelan zaman.

Setiap model menampilkan rekaan klasik dan gaya pembuatan yang unik untuk menjamin keringanan yang sukar dipercayai (sebelah kasut lelaki saiz biasa seringan 200 gram sahaja!), keselesaan maksimum dan fleksibiliti yang tiada tandingan.




Rekaan Hover Slip-on memberikan kesenangan ‘sarung dan terus jalan’ sebagai manfaat tambahan. Tapaknya diperbuat daripada bahan Croslite™, acuan penuh dan lebih kompak daripada mana-mana kasut sniker lain. Biarpun tersangat ringan, tapaknya lembut dan selesa. Reka bentuknya juga lain daripada lain untuk memberikan fleksibiliti tambahan serta mudah untuk dibawa ke mana-mana.

Hover Lace-up dan Slip-on boleh didapati dalam pelbagai warna terang untuk disesuaikan dengan sebarang gaya dan ia dijual pada harga RM209 sepasang. Manakala koleksi Bowen berharga RM249 sepasang. Koleksi ini sudah boleh didapati di kebanyakan stor Crocs.