Rawatan mudah cara Dr Jism

"Saya sentiasa sibuk dengan tugas di pejabat, mana ada masa untuk melakukan senaman..." Ini adalah ayat yang sering kita sebut setiap hari apabila ditanya mengenai masa untuk mengeluarkan peluh dan berekreasi.

Inilah fenomena masyarakat bandar yang sentiasa sibuk mencari rezeki yang kadangkala tidak mempedulikan penjagaan kesihatan dan keperluan untuk bersenam atau berjoging.


Akibat sikap negatif itu, masyarakat kini terdedah kepada pelbagai penyakit kronik. Lebih malang ada yang mendapat penyakit itu ketika usia masih muda.

Justeru, apa penyelesaian kepada masalah ini. Adakah kita akan terus membiarkan keadaan ini berterusan sehingga menjadi wabak yang sukar dikawal.

Setiap penyakit mempunyai penawarnya yang tersendiri. Pun begitu dalam zaman serba moden ini terdapat pelbagai ubat-ubatan yang boleh diperoleh dengan mudah sama ada di klinik mahupun farmasi.

Sebenarnya, pergantungan terhadap ubat berasaskan bahan kimia juga boleh mendatangkan kesan sampingan jangka panjang seperti masalah hati kronik.

Oleh itu pakar teknologi perubatan Jepun mencari alternatif untuk merawat penyakit yang berhubung kait dengan darah menerusi kaedah pembersihan saluran darah dengan mengeluarkan benda asing yang memberi mudarat kepada tubuh.

Ketua Pegawai Eksekutif Al-Jabbar Group, Kamaruzaman Che Hussein berkata, pihaknya merupakan satu-satunya syarikat Bumiputera yang memasarkan terapi medan elektrostatik, Dr Jism di Malaysia.

"Teknologi ini mampu mengurangkan pergantungan terhadap ubat yang memberi kesan sampingan kepada ginjal dan hati.

"Terapi Dr Jism boleh digunakan oleh sesiapa yang ingin mengekalkan kesihatan kerana ia membantu melancarkan perjalanan darah dan memberi kesihatan lebih baik kepada anda," katanya.

Menurut Kamaruzaman, terapi mudah-alih itu sesuai digunakan setiap hari bagi membantu membersihkan saluran darah dan mengecas zat penting agar tubuh badan lebih sihat.

Ia dilengkapi lima fungsi iaitu voltan tinggi, voltan negatif, tenaga gelombang ringan, voltan rendah dan pengionan negatif.

Secara umumnya, rawatan terapi medan elektrostatik pada asasnya menggunakan kaedah getaran arus bagi melancarkan serta memecahkan lemak pada kapilari darah.

Salur darah yang tersumbat itu merupakan punca timbulnya penyakit kronik seperti darah tinggi, strok dan pelbagai penyakit berkaitan darah.

Sementara itu, Kamaruzaman menambah, Al-Jabbar menawarkan perkhidmatan kaunseling kepada pesakit hati menggunakan terapi medan elektrostatik itu untuk mendedahkan mereka kepada manfaat kaedah rawatan moden seumpama itu.

Maklumat lanjut mengenai produk ini boleh diperoleh dengan menghubungi 03-87393209, 03-87393254 atau 017-6413227.

Jika mahu mendapatkan maklumat melalui Internet, layari laman web, www.aljabbargroup.com.

Pengguna yang mahu melihat produk keluaran Al Jabbar lebih dekat boleh datang ke No 13, Jalan Prima Saujana 1/1A, Taman Prima Saujana, Seksyen 1, Kajang, Selangor.

Operasi bermula jam 9 pagi hingga 11 malam.