My Perfume, set rangkaian minyak wangi

My Perfume, set rangkaian minyak wangi yang mengandungi variasi haruman diilhamkan seorang usahawan Bumiputera, Azahar Mohd Noh.

Pengarah Urusan My Perfume ini berani mempertaruhkan diri dalam bidang jualan minyak wangi yang rata-ratanya diteroka golongan wanita.

Beliau juga percaya ini satu peluang besar sedia menanti dan lebih banyak cabaran boleh diterokai dalam bidang itu.

“Produk kami baru sahaja menjengah pasaran sejak dua bulan lalu dan setakat ini sambutan yang diberi sangat menggalakkan. Ini sesuatu di luar jangkaan pihak kami,” katanya yang ditemui di pejabatnya baru-baru ini.

Menurut Azahar, beliau mendapat inspirasi untuk menceburi bidang ini selepas melihat permintaan tinggi untuk produk wangian daripada rakannya yang terlebih dulu menceburi bidang ini.

Melihat rakannya tidak mampu memenuhi permintaan pasaran yang semakin tinggi, beliau mengambil inisiatif melibatkan diri dalam bidang tersebut.

Selepas hampir dua bulan beroperasi, Azahar mendapati perniagaan ini ternyata menguntungkan.

My Perfume, set rangkaian minyak wangi

Menurut Azahar lagi, sasaran utama pengguna My Perfume ialah pelajar universiti dan muslimah.

Setakat ini, sambutan yang diberi amat menggalakkan terutama di kawasan pantai timur.

Hasil reka bentuk produknya yang kecil seakan-akan kapsul memudahkannya dibawa ke mana-mana.

Produk yang diberi nama My Perfume ini terdapat dalam lapan variasi haruman yang sememangnya mampu menarik minat penggemar minyak wangi.

Antara haruman yang terdapat dalam My Perfume ialah Apple Blossom dan Amour Amour bagi pilihan si gadis sementara wangian Issey Miyake serta Dunhill pula haruman untuk para jejaka di luar sana.

“Melihat kepada keadaan semasa, pihak kami bercadang untuk mengembangkan produk ini dengan memperkenalkan haruman untuk kereta dalam masa terdekat.

"Selain itu, kami juga akan memperkenalkan lebih banyak variasi haruman untuk menarik pelanggan baru dan yang sedia ada," kata Azahar.

Keistimewaan produk My Perfume ialah menggunakan 100 peratus pati yang diimport dari Perancis semata-mata tanpa campuran alkohol dan bahan lain sekali gus boleh digunakan untuk bersolat. Selain itu, bau harumannya mampu kekal sehingga lapan jam walaupun dengan hanya sekali calitan.

Buat masa ini, pengusaha dan usahawan minyak wangi Bumiputera telah menguasai sebanyak 10 peratus pasaran tempatan.

Sehubungan itu, Azahar berazam untuk terus berada dalam bidang ini serta lebih berdaya saing untuk perkembangan industri tersebut.

Segala maklumat, pertanyaan serta maklum balas mengenai produk My Perfume boleh didapati melalui www.myperfumeresources.blogspot.com.