Himalaya Herbal Healthcare | Breathe Easy

Dijangkiti selesema adalah satu kebiasaan. Kajian mendapati bahawa secara puratanya orang dewasa akan dijangkiti selesema dua hingga empat kali setahun. Sementara kanak-kanak pula antara enam hingga lapan kali setahun.

Selesema berlaku akibat jangkitan virus ke atas sistem imunisasi tubuh yang lemah. Faktor persekitaran seperti perubahan cuaca yang boleh mengurangkan ketahanan seseorang terhadap penyakit juga menyumbang kepada jangkitan selesema.

Jerebu atau peningkatan suhu mengaktifkan masalah pernafasan seperti selesema, sakit tekak, dan batuk.

Sedia maklum bahawa herba telah digunakan berabad lamanya untuk membantu melega dan menenangkan simptom-simpton yang tidak menyenangkan akibat selesema.

Tulasi: Merupakan herba pilihan yang mempunyai sifat menentang kuman dan ekspektoran. Ia membantu melegakan sakit tekak, selesema dan batuk. Kesan menentang kuman Tulasi telah disokong oleh kajian yang menunjukkan tindakannya terhadap bakteria jangkitan biasa (Staphylococcus aureus) dalam tubuh manusia.

Amalaki: Sejenis buah yang popular ditanam di India. Ia juga sudah sekian lama digunakan dalam amalan Ayurveda tradisional. Amalaki menggalakkan fungsi imun yang sihat, mengurangkan simptom selesema.

Ini kerana apabila dalam keadaan masih segar, Amalaki kaya dengan Vitamin C. Amalaki membekalkan bahan antioksida yang baik terhadap sistem imunisasi.

Justeru, dengan kebaikan antioksidan dan elemen immunomodulatory, kapsul Amalaki membantu meningkatkan ketahanan badan terhadap jangkitan. Selain mengawal atur fungsi metabolik pada setiap hari demi mengekalkan kesihatan tubuh.

Herba tambahan semula jadi seperti Himalaya Tulasi membantu melegakan anda daripada simptom yang mengganggu sekiranya anda menghidapi selesema, sakit tekak dan batuk. Sementara Amalaki pula mencegah penyakit biasa ini dengan memperbaiki ketahanan badan terhadap jangkitan, sekali gus menjadikan anda lebih sihat dan gembira.

Himalaya Herbal Healthcare, ditubuhkan pada tahun 1930. Ia merupakan pengasas dan peneraju global dari aspek penggunaan sains moden dalam perkembangan produk herba.

Pek Breathe Easy (Tulasi & Amalaki) dijual pada harga RM43.90 sebotol dan mengandungi 60 kapsul.