Iz Wellin berharga RM188.00 sekotak dan maklumat Iz Wellin

Maklumat Iz Wellin

Boswellia serata
Boswellia serata tumbuh subur di India. Resin getah dari serrata Boswellia, digunakan sebagai agen anti-inflamasi dengan kehadiran "asid boswellic". Asid Boswellic menghalang dua pro-inflamasi enzim-5-lipoxygenase dan Human Leukosit elastase (hle). Tindakan ini menghalang proses inflamasi adalah unik untuk asid boswellic.

Tindakan Boswellia
Kebaikan boswellia serupa dengan ubat anti-inflamasi non-steroid, boswellia menghalang 5-LOX, enzim pertama dikeluarkan pada jalan metabolisme untuk membentuk sistem imum sitokin yang dikenali sebagai leukotrien. Leukotrien adalah bahan inflamasi berbahaya untuk rheumatoid arthritis, kanser, dan asma.
Bahan aktif dari boswellia, asid boswellic, menurunkan aktiviti enzim pro-inflamasi yang dikenali sebagai elastase leukosit manusia (HLE). HLE dan paras leukotriene akan meningkat pada masalah inflamasi dan reaksi alergi. Boswellia adalah hanya herba yang dikenali untuk mengurangkan tahap HLE dan leukotrien.

Kebaikan Boswellia:
a) Mencegah kerosakan tulang rawan dan sendi.
b) Mengurangkan sel imum yang menyebabkan keradangan.
c) Meningkatkan bekalan darah ke sendi.
d) Menenangkan sendi dengan cecair sinovial, struktur menjadi licin dan mudah untuk bergerak.

Kurkumin
Kurkumin adalah dari akar tanaman kunyit. Kunyit adalah rempah-rempah India kuno dan ubat tradisional untuk meningkatkan keimunan tubuh.

Bahan aktif kunyit disebut kurkumin. Kurkumin banyak antioksidan, anti-inflamasi, antibakteria. Kunyit membantu mengurangkan inflamasi dengan menurunkan tingkat histamin dan juga merangsang kelenjar adrenal untuk meningkatkan pengeluaran hormon yang mengurangkan keradangan. Hal ini digunakan untuk meringankan rasa sakit dan keradangan sendi yang berkaitan dengan arthritis.
Kunyit (kurkumin) kaya dengan antioksidan. Antioksidan adalah melawan radikal bebas. Radikal bebas adalah molekul oksigen yang tidak stabil yang merosakkan sel-sel dan bertanggung jawab atas penuaan awal dan penyakit jika dibiarkan.

Kalsium laktat
Kalsium merupakan salah satu nutrisi utama dalam menjaga tulang kuat dan sihat. Pengambilan kalsium membantu dalam memudahkan pergerakan nutrisi melintasi membran sel. Dengan menjaga kesihatan tulang, kalsium perlu untuk pencegahan osteoporosis. Asupan kalsium membantu dalam mengurangkan sakit punggung dengan menguatkan tulang.

Ketika asupan kalsium anda rendah atau kalsium kurang diserap dengan baik, kerosakan tulang terjadi kerana tubuh perlu menggunakan kalsium disimpan dalam tulang untuk mempertahankan fungsi biologi seperti menghasilkan degupan jantung, fungsi saraf dan otot. Keropos tulang juga terjadi pada wanita pasca-menopause kerana estrogen menurun. Para penyelidik telah mengenalpasti banyak faktor yang meningkatkan risiko untuk mengembangkan osteoporosis

Sebelum dan selepas mengambil IZ Wellin



Laman Web Rasmi: Iz Fiber