Makanan tambahan SafwaKids

Kebanyakan ibu bapa tahu pemakanan sihat penting untuk memberi kegembiraan, kesihatan dan menetapkan asas bagi masa depan anak-anak.

Tidak ramai ibu bapa yang memberi makanan berkhasiat sepatutnya untuk anak mereka membesar menyebabkan keperluan mereka tidak mencukupi.

Makanan yang mengandungi vitamin dan mineral sememangnya penting bagi melengkapkan pola makanan dengan mengisi jurang yang hilang dalam diet harian mereka.

Bagi membantu ibu bapa menyediakan makanan mengandungi nutrisi terbaik untuk anak-anak, Safwa Health memperkenalkan rangkaian SafwaKids sebagai makanan tambahan berbentuk minyak ikan dan tambahan vitamin serta multivitamin mudah kunyah.

Rangkaian produk halal yang terbaru itu diiktiraf oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menawarkan makanan tambahan khusus untuk membantu kanak-kanak membesar dengan lebih sihat dan bijak.

Menurut Pengurus Ana Muslim, Wan Mohd Zaki, makanan tambahan penting untuk memastikan kesihatan tubuh badan dan khasiat yang sepatutnya diperlukan kanak-kanak diperoleh ketika mereka menjalani proses tumbesaran.

"Badan kita tidak boleh menghasilkan vitamin dan mineral dengan sendiri. Makanan tambahan adalah cara yang berkesan untuk menjaga kesihatan.

"Mengambil makanan tambahan setiap hari lebih baik untuk kanak-kanak bagi memastikan vitamin dan keperluan mineral secukupnya dipenuhi," katanya.

Tambahnya, makanan kesihatan minyak ikan dan vitamin plus terbaru yang mudah dikunyah itu mengandungi kepekatan tinggi, DHA dan asid lemak omega-3 yang penting untuk pembangunan otak serta mata.


Sebagai tambahan terhadap kandungan DHA, setiap kapsul juga mengandungi asid eicosapentaenoic (EPA), iodin, vitamin B1 dan B2 yang diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar.

Iodin diperlukan untuk pengeluaran hormon tiroid manakala vitamin B1 dan B2 pula memainkan peranan penting dalam perkembangan mental serta fizikal kanak-kanak.

Kebaikan SafwaKids multivitamin pula diperkaya dengan jumlah optimum vitamin C dan E bagi melindungi kanak-kanak daripada kesan buruk radikal bebas.

Vitamin C yang terdapat dalam makanan tambahan itu penting untuk menggalakkan pertumbuhan secara normal, penyembuhan luka dan memastikan gusi sihat.

Rangkaian SafwaKids minyak ikan dan vitamin plus berperisa oren kini boleh didapati pada harga RM39.90 untuk 30 biji dan RM69.90 bagi 60 kapsul.

Bagi multivitamin pula, ia didatangkan dalam botol yang mengandungi 30 biji kapsul berperisa oren pada harga RM25.90 dan kedua-dua makanan kesihatan itu boleh didapati di semua rangkaian farmasi terkemuka seluruh negara.