Genefique Youth Activator : Serum Kecantikan Mesti Dimiliki 2011

Genefique Youth Activator, penyegar semula gen yang dihasilkan jenama kecantikan mewah Perancis, Lancome, diumumkan sebagai serum kecantikan yang mesti dimiliki wanita Malaysia untuk tahun 2011.


Keberkesanan serum ini terbukti apabila sudah tiga juta botol yang terjual dalam masa 18 bulan sejak dilancarkan pada Mac 2009, sekaligus menjadikannya pelancaran produk yang paling berjaya dalam sejarah 75 tahun Lancome.

Genefique Youth Activator merupakan hasil kajian 10 tahun yang menemui hubungan antara keremajaan kulit dengan gen seseorang. Punca keremajaan kulit seseorang itu terdapat dalam gen mereka yang berada dalam protein remaja khas yang boleh ditemui pada permukaan epidermis (lapisan atas kulit). Apabila protein ini hilang kerana peningkatan umur, Genefique Youth Activator bertindak untuk mengalakkan aktiviti gen remaja bagi menghasilkan protein yang memberikan sifat kulit muda.

Keberkesanan serum ini disebabkan dua bahan utamanya iaitu Bio-Lysat dan Phytosphingosine. Bio-Lysat bertindak sebagai penggalak untuk menghasilkan gen utama yang serupa seperti kulit muda sementara Phytosphingosine ialah molekul yang memulakan sintesis protein yang memberikan ciri-ciri keremajaan pada kulit.

Genefique Youth Activator dijual pada harga RM295 bagi 30ml dan RM580 bagi 75ml. Untuk maklumat lanjut, layari www.facebook.com/LancomeMY