Pinggan Mangkuk Claytan Bebas Daripada Bahan Berbahaya

Menggunakan pinggan mangkuk seramik menjadi antara koleksi jenama pinggan mangkuk yang kian digemari ramai kini. Menonjolkan pelbagai corak dengan motif menarik menyerlahkan gaya yang tersendiri. Istimewanya tentang produk yang dilabelkan dengan jenama Claytan ini adalah ia selamat digunakan dan berkualiti tinggi.

Produk pinggan mangkuk seramik Claytan menawarkan tiga jaminan sepanjang hayat iaitu tiada kepudaran atau kehilangan reka bentuk warna sepanjang hayat , tiada keracunan plumbum dan kadmium dan tiada pembebasan toksin ketika menghidangkan makanan panas dengan menggunakannya.

Ini berdasarkan kaedah yang digunakan untuk pembuatan pinggan mangkuk Claytan menggunakan cara di mana hiasan (motif/corak) adalah underglaze berbanding kebanyakan produk seramik lain hiasannya (motif/corak) adalah di atas glaze. Perbezaan ini memberi kesan yang begitu besar kepada tahap keselamatan penggunaan pinggan mangkuk seramik.

Produk seramik Claytan telah mendapat persijilan selamat daripada plumbum dan memenuhi piawaian US FDA dan California Proposition 65. Punca utama plumbum adalah daripada produk seramik yang tidak selamat digunakan serta turut mengandungi kadmium. Keracunan kadmium dikatakan boleh menyebabkan penyakit buah pinggang, kerosakan paru-paru dan tulang yang rapuh.

Di mana kandungan kadmium adalah 1000 kali lebih tinggi dan kandungan plumbum adalah 300 kali lebih tinggi dalam produk seramik yang tidak selamat berbanding dengan produk seramik Claytan. Plumbum merupakan racun berbahaya yang menyerang sel-sel saraf kita.

Pengambilan plumbum untuk jangka masa panjang telah terbukti menyebabkan kekejangan, kerosakan buah pinggang, keguguran, kematian bayi ketika lahir dan lain-lain lagi. Malah menurut Suruhanjaya Keselamatan Produk Pengguna Amerika Syarikat, keracunan plumbum boleh mengakibatkan kerosakan otak dan melemahkan fungsi mental kepada kanak-kanak.

Oleh yang demikian pemilihan produk pinggan mangkuk juga penting untuk menjamin kesihatan bersama. Produk pinggan mangkuk Claytan menawarkan pilihan terbaik untuk anda.