Rahsia kulit gebu sepanjang masa - Nouvelles Visages

Kita suka melihat kulit bayi yang gebu dan licin, tetapi bukan mudah untuk memiliki testur kulit secantik itu jika tidak pandai membelai setiap hari.

Proses menjaga dan mengekal kulit yang cantik mengambil masa yang panjang.

Kulit mengalami proses berterusan daripada bayi, muda hingga peringkat matang atau tua.

Produk kecantikan dan perawatan kulit membantu mengekalkan keremajaan dan kecantikan kulit, tetapi anda juga perlu mengamalkan disiplin yang tinggi.

Nouvelles Visages (NV) yang 15 tahun berada di pasaran arif mengenai tuntutan pengguna mengenai penjagaan kulit.

Diolah daripada herba semula jadi, terdapat lebih 30 jenis produk untuk merealisasikan impian tampil sihat, segar, menawan dan awet muda.

Bagi mengekalkan penjagaan kulit muka, pelbagai bahan pencuci harus diguna pakai bagi mencapai impian untuk tampil cantik lagi anggun.

Selain rumusan produk yang baik, cara pemakaian dan disiplin juga amat dipentingkan. Berikut adalah jenis produk dan cara pemakaian yang betul sebagai panduan anda:

Bagi muka:

# Anda kelihatan menarik dan tampil bergaya apabila memanjakan wajah dengan mekap menawan. Namun berhati-hati memilih pencuci untuk menghilangkan mekap di wajah kerana seharian memakainya dan jika tidak dihilangkan pada malamnya akan memberi kesan tidak baik pada wajah.

Untuk itu ‘eye make-up remover’ keluaran NV ini penting dan digunakan bagi menanggalkan segala kesan mekap.

# ‘Cleanser’ atau pencuci muka menanggalkan kesan mekap, sekali gus juga penting. ‘Cleanser milk’ iaitu pencuci yang dirumus bersama campuran susu khusus perlu digunakan bagi tujuan kesegaran wajah anda.

# Terdapat tiga jenis sabun (ketul) untuk membasuh, sekali gus merawat kulit muka anda supaya sentiasa menarik. Ia terdiri daripada ‘facial soap’, ‘medicated’ dan ‘bio-whitening’ dan ‘bio-whitening soap.’

# ‘Facial soap’ diformulasikan khas daripada minyak koko dan sesuai untuk semua jenis kulit manakala ‘medicated’ untuk mereka yang ada kulit berminyak dan tindak balas sabun ini tidak akan menjejaskan keseimbangan PH kulit. ‘Bio-whitening soap’ boleh digunakan oleh mereka yang mempunyai kulit normal dan kulit sensitif.

# Ada di kalangan remaja yang mempunyai kulit biasa dan kering. Mereka boleh menggunakan pencuci atau pembersih yang sesuai untuk melembutkan kulit sepanjang hari. Cuba ‘facial soap normal skin’ bagi mengekal kesegaran sepanjang hari.

# Mempunyai kulit yang bermasalah seperti jerawat juga antara ciri-ciri kulit remaja. ‘Facial soap acne and pimples skin’ adalah jawapan kepada mereka ini. Selain mengimbangi PH kulit, pembersih ini menggalakkan pertumbuhan sel baru di samping mengecilkan pori kulit wajah yang terbuka.

# Kesegaran wajah jelas terserlah sebaik menggunakan ‘toner’ atau penyegar keluaran NV. Terdapat tiga jenis rumusan penyegar terbaik buat anda iaitu untuk kulit normal, sensitif dan akne iaitu untuk kulit bermasalah seperti jerawat dan jeragat. Pilih penyegar yang sesuai bagi memastikan muka anda kekal menawan tanpa masalah jerawat.

# Bagi yang memiliki kulit terlalu berminyak, berjerawat atau berjeragat, gunakan ‘Nouvelle Visages acne and pimples lotion/compressor’ dengan menyapu ke bahagian berjerawat seperti menggunakan bedak sejuk pada waktu malam.