Kad Pembelajaran Memory Booster

Penerbit Oxford Fajar Sdn. Bhd. baru-baru ini telah memperkenalkan Siri Memory Booster yang merupakan kad pembelajaran efektif untuk persediaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).


Kemuncak siri ini ialah panduan ulang kaji untuk para pelajar di semua peringkat iaitu 124 Amalan Belajar Cemerlang yang memperkenalkan teknik-teknik ulang kaji dipelopori oleh jurulatih profesional peningkatan daya ingatan, Lim Teck Hoe.

Kaedah yang diaplikasi dalam kad pembelajaran seperti penggunaan carta, graf dan ilustrasi, jelas akan dapat menjadikan pelajaran lebih menarik, interaktif serta efektif dalam proses pembelajaran dan persediaan menghadapi peperiksaan.

Diharapkan agar panduan belajar ini bukan sahaja dapat membantu pelajar menelaah dengan lebih efektif malah ia juga dapat memberi faedah kepada guru-guru dan sesiapa sahaja yang terlibat dalam bidang pendidikan.

Kad Pembelajaran Memory Booster menggunakan kaedah dan teori yang diselidik dengan terperinci oleh guru-guru berpengalaman serta terbukti berkesan untuk cara pembelajaran yang bijak.

Maklumat utama dibahagikan kepada bahagian-bahagian yang kecil dan dipersembahkan dengan kata kunci serta butiran fakta untuk ulang kaji yang cepat dan efektif.

Visual dan penyampaian bergambar rajah yang menarik digunakan supaya dapat membantu para pelajar menyerap, mengekalkan dan mengingatkan kembali maklumat secara efektif.

Gabungan aplikasi teknik pembelajaran pintar dengan kepakaran penulis dalam pelbagai subjek dan tahap menjadikan siri Memory Booster alat pembelajaran efektif yang membantu pelajar menguasai konsep dan fakta mata pelajaran.

Kad Pembelajaran Memory Booster direka khas dalam saiz saku dan kepingan kad boleh diasingkan agar kad-kad ini dapat dibawa ke mana-mana, untuk memudahkan ulang kaji pelajar.

Memory Booster UPSR boleh didapati dalam mata pelajaran Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris dan Sains pada harga RM15.95.

Manakala bagi PMR pula dalam mata pelajaran Sejarah, Geografi, Sains Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris serta mata pelajaran Pendidikan Moral, Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Sejarah, Biologi, Kimia, Sains dan Fizik bagi SPM pada harga RM16.50.

Sebarang maklumat lanjut, sila layari www.oxfordfajar.com.my.