Lindungi kulit dengan teknologi nano

Lindungi kulit dengan teknologi nano


Rutin penjagaan kulit semula jadi sudah menjadi sebahagian kehidupan masa kini malah kemajuan teknologi membolehkan kita menikmati penjagaan kulit yang jauh lebih baik.

Antara rangkaian produk penjagaan kulit di pasaran yang mengetengahkan kemajuan teknologi adalah Nanowhite yang mengandungi tiga kandungan unik iaitu teknologi nano, endorfin aromakologi dan omega white-C.

Teknologi nano kini antara yang hangat dalam industri kosmetik menggunakan molekul nano untuk membantu dalam penyembuhan, memberikan khasiat, melembap dan melindungi kulit.

Ia seribu kali lebih halus daripada molekul biasa dan membantu mengalihkan kandungan aktif Nanowhite dengan lebih berkesan, jauh ke dalam akar epidemis.

Endorfin aromakologi pula memainkan peranan aktif dalam merangsang pengeluaran beta-endorfin, molekul sihat dan menggesa rasa ceria dan perasaan yang baik.

Aroma penting yang memberi keseronokan ini menyediakan ketenangan dan membuka liang roma untuk penyerapan yang lebih baik untuk omega white-C, sekali gus menambah seri dan kecerahan kulit.

Omega white-C adalah penemuan baru dalam dunia sains Jepun yang membantu mengurangkan pengeluaran melanin. Ia seterusnya membantu mengurangkan masalah warna kulit tidak sekata dan kehadiran bintik perang di samping mengurangkan tanda penuaan.

Bagi pembersihan dalaman Microfoliating Clay keluaran terkini Nanowhite, ia mengandungi partikel halus untuk membuang kotoran yang tersekat dalam liang roma.

Melicinkan kulit yang tidak sekata, ia membantu mengurangkan masalah pigmentasi serta mempertingkatkan pembaharuan kulit untuk wajah lebih cerah dan jernih.

Untuk produk pembersih Snow Wash yang turut melembap dengan efektif, ia boleh didapati pada harga RM15.90.

Pembersih Clarifying Cleansing Milk pula tidak berminyak dan ringan yang turut membuang lebihan solekan dengan berkesan.

Ekstrak botani dalam produk berharga RM19.90 ini membantu untuk merapikan kulit serta membuatnya lembut dan anjal.

Bagi penyegar Refining Treatment, ia membantu merapatkan liang roma dan membuang lebihan sebum lebihan tanpa mengeringkan kulit.

Menerusi rangkaian ini, turut disediakan Polishing Renewal Exfoliator yang membolehkan kulit diperbaharui dan diperhalusi.

Ia mengurai bintik hitam dan membuat sel kulit mati dalam urutan muka. Ini menyebabkan kotoran naik ke permukaan dalam gumpalan kecil supaya mudah untuk dibilas.

Untuk pelindung matahari dilengkapi SPF50++, Omega Day Shield dihasilkan daripada sains penjagaan kulit dari Jepun untuk hasil ketara dalam tempoh singkat.

Produk topeng wajah Nanowhite pula membuang kotoran sebelum ia menjadi cela pada wajah. Rumusan lembutnya memperbaharui dan mengembalikan lembapan optimum kulit serta mengurangkan cela kecil pada kulit.

Produk lain diketengahkan Nanowhite termasuk pati serum pencerahan kulit serta pencerah bahagian sekeliling mata.