Mutiara Burau Bay Beach Resort

Jika ingin mencari ketenangan, bawalah keluarga bercuti di Mutiara Burau Bay Beach Resort yang terletak di Pantai Kok, Langkawi. Di sini, anda mampu bercuti penuh bergaya tanpa banyak mengeluarkan belanja kerana Mutiara Burau Bay adalah Resort tiga bintang yang memberikan khidmat serta layanan bertaraf lima bintang.

Berkeluasan 7.68 hektar, resort ini diselubungi kehijauan pepohon berlatar belakangkan pemandangan gunung Mat Cincang. Pantainya yang putih bersih dengan air laut jernih bak kristal dan bayu laut menyamankan fikiran. Pasti saja anak-anak anda enggan meninggalkan pantai indah dengan pemandangan hijau yang menyegarkan ini. Jika bosan berendam di laut, beralih ke kolam renang yang terletak di tengah-tengah resort ini, menghala ke pantai.

Berada di Mutiara Burau Beach, anda tidak perlu ke tempat lain untuk menghabiskan percutian. Bermula dari ibu bapa sehinggalah kepada anak-anak, setiap masa diisi dengan penuh bermakna. Setiap aktiviti boleh dilakukan sekeluarga misalnya berbasikal mengelilingi kawasan persisiran pantai sehingga ke Oriental Village untuk menaiki kereta kabel ke puncak Gunung Mat Cincang yang terletak hanya 10 minit dari resort ini.

Ketika ibu menikmati urutan tradisional kaki mahupun badan di Spa Ayer, anak-anak pula boleh menghabiskan masa di Kelab Kanak-Kanak yang turut disediakan di situ, bermain gelungsur atau jongkang jongkit di taman permainan mini kanak-kanak. Bapa pula boleh bermain tenis, futsal, badminton, ping pong atau sepak takraw. Terdapat juga taman bunga mini yang sesuai untuk anda sekeluarga bersantai sambil menyedut udara nyaman di samping melihat secara dekat serta mengenali tumbuhan serta hidupan semula jadi Langkawi.

Tempat penginapan berbentuk chalet seakan rumah nelayan dan hiasan dalaman bergaya tropika dilengkapi kemudahan moden seperti penghawa dingin, televisyen dan telefon. Chalet terbahagi kepada tiga kategori iaitu Superior Cabana (122 unit) dengan satu bilik tidur, bilik mandi dan anjung untuk berehat. Studio Cabana (26 unit) dilengkapi satu bilik tidur dengan satu lounge tempat duduk. Jika membawa lebih ramai keluarga, Burau Suite (150 unit) menawarkan dua bilik tidur dengan lounge tempat duduk.

Nikmati hidangan seperti sarapan dan makan tengah hari di Seri Mutiara Restaurant dan Terrace yang terletak bersebelahan lobi. Menghadap ke kolam renang dan pantai, ia dibuka dari 7 pagi hingga 11 malam dengan bufet pelbagai hidangan tempatan dan antara bangsa. Anda juga boleh menikmati hidangan tengah hari tempatan atau antarabangsa yang lebih ringan di Seashell Beach. Ia dibuka dari 12 tengah hari sehingga 12 malam untuk makan malam sambil dihiburkan dengan alunan muzik oleh kumpulan band resort berkenaan.

Mutiara Burau Bay juga menyediakan kemudahan bankuet, mesyuarat, seminar mahupun kem motivasi diri secara berkumpulan. Dewan Impian yang terletak bersebelahan Seri Mutiara Restaurant dan Terrace boleh memuatkan 120 tetamu dan lebih menarik, ia boleh dibahagikan kepada dua bilik kecil yang memuatkan antara 50 hingga 70 tetamu.

Ada dua pakej istimewa untuk bercuti iaitu Burau Gateway yang berharga RM279 bersih seorang untuk penginapan di superior cabana garden view dan RM339 bersih seorang untuk penginapan di studio cabana garden view. Pakej untuk dua orang sebilik ini mengandungi penginapan tiga hari dua malam, sarapan, makan malam di Seri Mutiara, minuman selamat datang, kemudahan minuman kopi di bilik dan daftar keluar lewat sehingga 2 petang.

Pakej Romance in Burau pula berharga RM408 bersih seorang di Superior Cabana Garden View dan RM458 bersih seorang untuk Studio Cabana Garden View. Anda dan pasangan boleh menginap tiga hari dua malam disertai sarapan, minuman selamat datang, aroma harum di bilik, makan malam romantik di pantai dan daftar keluar lewat sehingga 2 petang.

Mutiara mengenakan caj tambahan RM50 pada cuti umum, RM100 bermula 20 hingga 31 Disember.

Info: Mutiara Burau Bay Beach Resort

Lokasi: Teluk Burau, Langkawi

Taraf: Tiga bintang

Jarak :
# Dari lapangan terbang: 15 minit
# Dari pekan Kuah: 36 minit
# Jeti Kuah: 40 minit

Tel: 04-9591061

Emel: cro@mutiarahotel.com

Laman web: www.mutiarahotels.com