Evolusi ubat gigi

Menurut sejarah, manusia mula menggunakan pembersih gigi apabila mengenal pasti kesihatan oral antara daya tarikan utama penampilan seseorang. Bagi masyarakat Arab, kayu sugi dikatakan antara cara membersihkan gigi terbaik kerana hujung kayu yang pecah akan bertindak selaku berus, manakala bahan aktif dalam kayu berkenaan membantu membersihkan mulut.

Zaman silih berganti, penggunaan kayu sebagai berus dipertingkatkan dan ada yang mula menggunakan pelbagai bahan sebagai ubat gigi.

Hari ini, ada pelbagai jenama yang tampil dengan ubat dan berus gigi dengan pelbagai kandungan unik yang dikatakan beolh membantu bukan saja membersihkan, bahkan menguatkan gigi.

Antara jenama yang merintis penggunaan pembersih gigi moden ini ialah Colgate yang hingga ke hari ini masih digunakan bagi merujuk kepada ubat gigi, tidak kira apa jenama sekalipun.

Sejarah dan teknologi

# Peralatan penjagaan kesihatan mulut dan amalan terbaik semakin meningkat sejak bertahun dan menjadi lebih baik dalam masyarakat.
# Colgate berterusan menyediakan keselamatan dan produk bermutu tinggi menerusi kajian dan pembangunan penyelidikan.
# Colgate mempunyai sejarah lebih 50 tahun dan berterusan melakukan penyelidikan klinikal mengenai kesihatan mulut.
# Colgate mempunyai enam pusat inovasi pengguna yang diadakan khas untuk penjagaan kesihatan mulut seluruh dunia.
# Colgate adalah produk ulung dalam penjagaan kesihatan mulut dan kempen Bulan Penjagaan Kesihatan Mulut diadakan khusus untuk mendidik masyarakat mengenainya.

Evolusi Penjagaan Kesihatan Mulut

Sejarah ubat gigi
Sejarah awal ubat gigi: Menampilkan ubat gigi daripada tulang hancur dan cengkerang tiram yang kemudian bertukar kepada ubat gigi serbuk.
Ubat gigi moden: Ubat gigi moden menjalani banyak pembaharuan dengan nilai tambah yang membawa manfaat untuk kesihatan.

# Terkini dalam teknologi mengenai Penjagaan Kesihatan Mulut bermutu tinggi.
# Colgate sangat komited untuk meningkatkan taraf hidup pengguna dengan produknya aktif mengambil bahagian dalam kegiatan masyarakat.


Tiga dasar penting Colgate:

Pembaikan berterusan
# Colgate berterusan berkerja untuk mengenengahkan sesuatu yang baru dan memajukan produk, perkhidmatan dan proses untuk menyediakan yang terbaik.

Ambil berat
­
# Colgate menawarkan sokongan berterusan kepada masyarakat yang mana Colgate digunakan dan wujud di dalam masyarakat berkenaan.
­
# Sasaran Colgate ialah untuk berhubung secara semula jadi dengan operasi perniagaan mereka dan juga tanggungjawab kepada masyarakat serta pembangunan mereka.


Kerjasama global
# Semua kakitangan Colgate begitu komited untuk berkerja sama antara setiap negeri dan meliputi seluruh dunia
# Colgate juga menghormati jenama lain yang mempunyai nilai berbeza dengannya.

Colgate akan menyediakan:
# Jurucakap: Sejarah jenama.
# Statistik penyelidikan dan pembangunan (R&D) untuk memperbaiki produk Colgate.
# Poster Colgate yang lama.
# Gambar pelbagai jenis tiub ubat gigi dan ubat gigi.