Berbelanja Untuk Kecantikan

Wajah tampak suram dan letih, manakala kulit pula kasar serta mula menampakkan tanda-tanda penuaan. Saya pasti, semua itu tidak disukai mana-mana wanita, baik yang muda mahupun sudah berusia.

Percayalah, berasa resah atau runsing saja tidak akan memberikan sebarang kesan, malah boleh menyebabkan keadaan bertambah lebih rumit jika anda tidak mengambil sebarang langkah untuk mencegah, menjaga atau merawat masalah itu.

Alasan yang kerap diberi, produk yang ada di pasaran terlalu mahal dan berasa sayang sekali untuk mengeluarkan wang bagi membeli produk berkenaan. Namun, anda sebenarnya ada pilihan kerana terdapat juga produk penjagaan kulit wajah yang harganya berpatutan dan mampu dibeli.

Jadi, jika anda inginkan kulit yang cantik, bersih dan mulus atau cemburukan wanita lain yang memiliki kulit wajah sempurna, sebaik-baiknya janganlah terlalu berkira.

Penuhi impian diri dan kepuasan yang anda cari. Berbelanja sedikit untuk kecantikan tentu tidak salah kerana ia juga memberikan kebahagiaan dan keseronokan pada diri anda juga.

Kulit selembut baldu

SOTHYS memperkenalkan rawatan wajah terkini edisi terhad, Rhubarb-Berry Velvety bagi memberikan kulit wajah sentiasa lembap dan selembut baldu. Melalui rawatan wajah itu, rumusan aktif yang diperbuat daripada rhubarb (sejenis tumbuhan yang tebal dan berair batangnya) dan rasberi akan digunakan untuk memberi keberkesanan pada kulit.

Rhubarb mengandungi antioksidan yang membantu penuaan positif pada sel kulit dan meningkatkan keanjalan kulit. Ia juga kaya dengan vitamin C dan potasium serta mempunyai keupayaan mencerahkan kulit. Rasberi pula kaya dengan vitamin E, C dan P serta kalsium dan zat besi bagi meningkatkan pembawa penentang terhadap pelindung kulit daripada radikal bebas.

Produk yang digunakan ketika rawatan termasuklah Rhubarb an Raspberry Modelling Cream, Rasberry Smoothie Emulsion dan pupur Raberry Peel Off Mask.
Harga: RM188 untuk satu sesi (harga normal RM260)

Kulit wajah sekata

BAGI membantu mendapatkan ton kulit wajah yang sekata, Vichy Laboratories memperkenalkan B-White Reveal Double Corrective Whitening Day SPF20 bersama dua kesan pemutihan - pemutihan sel secara mendalam dan tekstur pemutihan segera. Sapuan krim akan membantu membetulkan ton kulit yang nampak suram dan kesan lain yang tidak diingini.

Teksturnya didatangkan dalam bentuk ultra ringan, mudah meresap dan tidak likat serta membuatkan kulit sentiasa lembap dan berasa selesa. Bagi melengkapkan rawatan, dapatkan juga rangkaian produk lain seperti Double Corrective Whitening Deep Cleansing Foam, Double Corrective Whitening Lotion, Anti-Dark Circles Whitening Corrective Eye Cream, Double Corrective Whitening Essence, Double Corrective Whitening Emulsion dan Double Corrective Whitening Night Cream.

Harga: RM99 (B-White Reveal Double Corrective Whitening Day SPF20) & Produk lain RM95 hingga RM160

Organik pilihan alternatif

MENYEDARI setiap wanita inginkan kesegaran, The Body Shop melancarkan himpunan produk penjagaan kulit organik, Nutriganics yang dirumus khusus bagi mengenalpasti tanda penuaan awal yang lazimnya mula kelihatan apabila usia seseorang itu mencecah 30-an. Himpunan produk baru membolehkan anda menikmati amalan penjagaan kulit harian yang lengkap - pencuci, penyegar, pelembap dan pupur.

Produk ini memberikan kesan kemewahan pada kulit dengan teksturnya yang halus dan meresap cair dalam kulit, manakala minyak pati serta haruman semula jadi menyegarkan diri anda. Apabila disentuh kulit juga memberikan kesan lembut, malah tampak halus serta lebih bertenaga.

Semua bahan rumusan dalam produk itu menggunakan sumber semula jadi seperti minyak babassu dari Brazil, lidah buaya, lobak, tebu, serai dan sebagainya.

Harga: RM69 hingga RM99


Kurangkan tekanan

HIMPUNAN Origins Brighter by Nature daripada Origins direka khusus untuk pengguna Asia bagi mengurangkan tekanan menggunakan kaedah berkuasa semula jadi dan diluluskan oleh sains.

Produk itu berfungsi sebagai antioksidan, antikeradangan, agen pencerahan, memulihkan kulit dan sebagainya. Rumusan aktif tumbuhan berkuasa yang terdapat dalam produk berkenaan mensasarkan enam langkah mengurangkan tekanan bagi mencapai kulit cerah, telus dan segar.

Antaranya, memperbaiki semula penghalang pelindung kulit semula jadi dengan bantuan bahan kandungan biji bunga matahari, manakala dengan menggunakan manfaat timun dan barli, ia membantu mencerahkan kulit merangkumi pada lapisan permukaan yang memperlihatkan sel kusam dan hitam sudah terlalu lama pada kulit wajah.

Harga: RM110 hingga RM190

Oleh Nor Affizar Ibrahim