Bufet Ramadan (Iftar) TH Hotel - Hotel TH (Tabung Haji) 2013


Mari nikmati Bufet Ramadan sambil beramal bersama TH Hotel Kelana Jaya dan TH Hotel Penang. Hidangan istimewa daripada Timur Tengah ( BBQ Kibas dan Nasi Mandi )

*RM 1.00 daripada bayaran anda akan didermakan kepada rumah anak-anak yatim

Untuk hidangan berbuka ini, hanya RM45 untuk dewasa dan RM35 bagi kanak-kanak.

Selain Hotel TH di Kelana Jaya, cawangan lain seperti di Pulau Pinang, Alor Setar, Kota Kinabalu dan Kuala Terengganu tidak ketinggalan menyediakan hidangan daging kibas ini.

Buffet Ramadan Hotel TH (Tabung Haji)
Hidangan kambing golek atau panggang amat sinonim dengan menu iftar di hotel terkemuka negara. Lazimnya ruangan yang menyediakan hidangan itu menerima sambutan menggalakkan hingga ada yang sanggup beratur lama untuk menikmatinya.

Sesekali apa kata tukar selera dengan hidangan kibas panggang yang diimport dari Timur Tengah. Kibas sering didengar dalam kisah nabi dan jarang dalam kalangan kita dapat menikmatinya biarpun berpeluang melihat haiwan itu ketika mengerjakan umrah dan haji di Makkah.


Justeru, Hotel TH (Tabung Haji) memperkenalkan menu istimewa dari negara Arab itu sepanjang Ramadan ini.

Menurut Chef Eksekutifnya, Shahrul Hisam Lahuri, menu kibas ini pertama kali dihidangkan kerana rasa serta khasiatnya berbanding daging kambing biasa.

"Daging kibas lebih lembut dan lebih berkhasiat malah tidak terlalu hamis seperti kambing biasa. Walaupun boleh dimasak dalam pelbagai jenis hidangan, ia lebih enak dinikmati apabila dipanggang atau barbeku.

"Nasi mandi pula sebagai pelengkap kepada hidangan kibas yang menampilkan rempah ratus dari negara Arab," katanya.

Tanpa mengenepikan selera tempatan, Hotel TH turut menampilkan bermacam hidangan desa antaranya asam pedas daging tetel, nangka masak lemak bersama ikan masin, sup tulang, variasi mi, kuih-muih dan minuman.

"Kami juga menukar menu nasi setiap hari antaranya nasi jagung, nasi tomato, nasi minyak dan nasi hujan panas, selain nasi mandi," tambahnya.