Produk sarang burung Alga Prima

Produk sarang burung Alga Prima

Alga Prima berwawasan untuk mengeluarkan produk sarang burung walit ini khusus untuk semua masyarakat Malaysia dalam pelbagai bentuk pati, minuman, dan mentah secara HALAL (JAKIM) dan bersih tanpa bahan pengawet kimia dengan kos yang berpatutan agar semua lapisan masyarakat dapat menikmati khasiat dan kebaikan sarang burung walit tanpa was-was dan dengan kos yang berpatutan.

Sekian lama penggunaan sarang burung walit sebagai pemakanan dan supplemen kesihatan dan kecantikan telah diamalkan oleh masyarakat Cina lebih dari 550 tahun yang lalu bagi kanak-kanak, wanita, lelaki matang dan muda elit sahaja dan sehingga beberapa tahun ini pengeluaran dan penjualan sarang burung walit juga hanya tertumpu pada segelintir lapisan sahaja kerana kos sarang burung mentah yang tinggi. Namun Alga Prima sebagai pengusaha dan pengilang produk pemakanan kesihatan dan kecantikan bumiputra sejak 2009 berkemahiran dalam rumusan formula dan proses pengeluaran industri berkemampuan menampilkan produk-produk yang memahami citarasa pengguna-pengguna.Kini Alga Prima Sdn Bhd mempunyai kemudahan kilang mengeluarkan produk yang berasaskan sarang burung walit dan juga beberapa pusat mencuci sarang burung walit untuk produk sarang burung walit bersih yang di cuci tanpa bahan kimia, halal,bersih lagi suci untuk di nikmati khasiatnya oleh pelanggan islam dan juga bukan islam.

Alga Prima menghasilkan beberapa jenis pati sarang burung mengikut kadar keperluan kesihatan, penggunaan dan ekonomi pengguna iaitu:

* Pati Sarang Burung Ekstra Kolagen (Bird's Nest Essence with Extra Collagen) 350ml, 750ml dan 150ml (gambar)

* Pati Sarang Burung Kolagen Biasa (Bird's Nest with Regular Collagen) 750ml dan 350ml (gambar)

* Pati Sarang Burung dengan Kordisep (Bird's Nest Essence with Cordycep)

* Minuman Sarang Burung berperisa Anggur, Kurma dan Epal, Cordycep 150ml yang kini di pasarkan di pasaraya Mydin .

Setiap produk Alga Prima adalah berasaskan sarang burung walit kerana kandungan kolagen, glycoprotein dan chondroitin semulajadi yang tinggi di dalamnya dapat membantu kekurangan protein molekul dalam badan manusia ketika umur menjangkau 30 ke atas dan bagi mereka yang mempunyai masalah osteoarthritis, paru-paru seperti asma, ekszema, kekeringan kulit, kekurangan sel darah dan sebagainya. Sarang burung walit juga senang dihadamkan oleh sistem penghadaman dan dengan mudah diserap sebagai protein ke dalam sel-sel badan dengan cepat. Chondroitin di dalam sarang burung walit amat membantu mengurangkan kesakitan sendi-sendi dan otot-otot. Kelembapan kulit beransur baik dan tidak berkusam menyebabkan pemakanan produk sarang burung walit adalah penyelesaian terbaik untuk masalah kecantikan dibandingkan losyen kelembapan yang disapukan di permukaan kulit.

Gandingan ramuan herba bermutu tinggi terpilih seperti kordisep (cordysep), marin kolagen, kurma dan pelbagai lagi memberi produk ALGA PRIMA lebih berkesan dalam memberi zat pemakanan dan kesihatan kepada badan. Penambahan marin kolagen HALAL ke dalam produk pati ALGA PRIMA menambahkan daya upaya badan yang memerlukan kolagen tambahan untuk membina sel baru dan memperbaiki sel rosak akibat umur atau kesihatan.

Penambahan kordisep pada setengah produk ALGA PRIMA membantu memangkin daya tenaga dan pengaliran darah bagi mereka yang bermasalah kardiovaskular, kolesterol, dan hipertensi. Kordisep ialah cendawan Tibet yang termashur yang hanya tumbuh di pergunungan tinggi Tibet dan Nepal.

Semua produk ALGA PRIMA di pastikan menepati tahap kualiti yang tinggi dari segi rasa dan keselamatan produk. Sistem kualiti dan proses yang sistematik hasil didikan program MITI/SIRIM Groombig membantu meningkat mutu pengeluaran disamping langkah menghantar sampel produk untuk kajian makmal secara rawak .

ALGA PRIMA juga mempunyai beberapa pusat mencuci sarang burung walit. Pihak syarikat juga mengeluarkan produk sarang burung walit mentah yang telah di bersihkan. Pihak syarikat memberikan jaminan bahawa produk sarang burung walit mentah yang telah di bersihkan di cuci dengan kaedah cuci tanpa bahan kimia dan pengunaan air RO sebagai bilasan yang terakhir bagi memastikan kualiti dan bebas dari pencemaran bahan kimia. Kini dalam pasaran dan mendapat sambutan yang cukup baik iaitu produk sarang burung walit mentah bersih di dalam bungkusan 4x 4 gram. Ianya boleh terus di masak dengan ramuan yang di sediakan bersama dengan kotak produk. Nikmati khasiat semulajadi sarang burung walit keluaran halal dan suci yang tiada mengandungi bahan kimia dari Alga Prima Sdn Bhd.

Di mana produk kita boleh di dapati?

Minuman Sarang Burung berbagai perisa 150ml boleh di dapati di pasaraya Mydin di seluruh Negara.

Alga Prima Sdn Bhd juga menawarkan kepada syarikat herba yang berminat menceburi bidang perniagaan di dalam industri sarang burung dan mempunyai produk kecantikan dan kesihatan tersendiri. Pihak Alga prima juga menawarkan harga dan produk OEM untuk syarikat herba berkenaan. Sila hubungi En Zul di talian 012-330-2410 untuk maklumat lanjut. Juga bagi usawahan yang berminat menjadi pengedar, hanya dengan harga RM500 sudah boleh menjadi pengedar produk berkualiti sarang burung Alga Prima.

Untuk maklumat dan khasiat produk sila hubungi Dr Jasni di talian 019-283-9355 atau Dr Norizan di 019-268-6464. Sila layari di http://www.algap.com untuk senarai pengedar yang berdekatan atau hubungi terus di talian 03-55233648 di Shah Alam, 04-4930503 Cik Riza atau Amin Alga Prima akan mengajurkan Majlis Bersama Pengedar & Pelanggan pada 28 Februari di Shah Alam. Sila hubungi Dr Norizan 019-2686464