Pusat Rawatan Alternatif, The Golden Steps untuk pesakit kencing manis

The Golden Steps layan macam keluarga sendiri

Pusat Rawatan The Golden Steps yang diusahakan tiga wanita Aminah Yem, Sajaratudur Ambar dan Liz See ditubuhkan bagi membantu pesakit kencing manis mendapatkan kehidupan yang lebih baik.

Semuanya bermula apabila melihat pesakit diabetes yang kurang berupaya mendapatkan rawatan di hospital disebabkan kemampuan yang terbatas. Bagi pesakit kronik, mereka tiada pilihan selain dipotong kaki.

"Kami sepakat menubuhkan pusat yang memberikan rawatan alternatif secara profesional kepada pesakit kencing manis untuk mengelak pemotongan kaki serta memberi penjagaan dan pendidikan kesihatan lebih berkala dan disiplin seperti mana keluarga sendiri.

"Bagi pesakit yang kurang berupaya bergerak ke pusat rawatan, klinik atau hospital mereka hanya perlu menunggu perawat datang ke rumah pada masa dipersetujui kedua-dua pihak.

"Kaedah perkhidmatan klinik di rumah dan perkhidmatan pengangkutan ini memberi peluang kepada pesakit untuk sembuh dan menjalani kehidupan sempurna," kata Sajaraturdur.

Kebiasaannya, ramai pesakit diabetes terabai daripada segi penjagaan luka sehingga menyebabkan luka menjadi lebih kronik serta berisiko kehilangan nyawa. Oleh itu, pusat rawatan ini mewujudkan perkhidmatan yang memberi penyelesaian dan harapan baru kepada pesakit diabetes dan penjaga.

Selain rawatan luka di rumah, The Golden Steps turut menyediakan penjagaan harian dengan membenarkan pesakit tinggal di sini serta rawatan lintah pada harga berpatutan.

For Enquiry Please call:
+603 4010 1894
+6019 2937 669
gsediabetescare@gmail.com
http://thegoldensteps.blogspot.com

We at GOLDEN STEPS offer solutions of convenience & flexibility to our clients as follows :

1) Home Nursing
2) Daycare Service
3) Wound Dressing
4) Diabetic Pedicure
5) Leech Treatment